ساواك پول گلوله‌هاي شليك شده را از خانواده شهدا مي‌گرفت
وقت وب گردی که میشه هیچ کجا ایران وب نمیشه
ایران وب رقابت نمی کند ؛ رقابت می آفریند

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: در رژيم شاهنشاهي فاجعه به حدي بود كه وقتي سيدمحمود‌ابطحي را در عيد غدير با 8 گلوله به شهادت رساندند، قبل از دفن آن شهيد، از خانواده‌ او خواسته بودند تا پول گلوله‌ها را پرداخت كنند و بعد اجازه دفن او را صادر كردند.

سيدمحمدجواد‌ ابطحي با اشاره به حضور و فعاليت خود در پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: ما از همان ابتدا مقلد امام خميني (ره) بوديم يكي از مهمترين فعاليت‌هاي ما در آن دوران تكثير مخفيانه بيانيه‌هاي امام خميني (ره) بود.

 

* كالاهاي بهايي را به منظور تحريم به مردم معرفي مي‌كرديم

 

وي ادامه داد: در دوران دانش آموزي با كمك همكلاسي‌هايمان، ملحقات رساله امام خميي (ره) كه به موضوعاتي مانند امر به ‌معروف و نهي از منكر و جهاد اختصاص داده شده بود را بين مردم خميني شهر توزيع مي‌كرديم.

نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: در دوران دبيرستان در انجمني كه عضو آن بوديم، بين ديگر دانش‌آموزان بحث تحريم كالا‌هاي بهايي مانند محصولات پپسي، ايران گاز و مبل ايران را مطرح كرديم.

 

* زنداني شدن در دوره دانش‌آموزي

 

ابطحي افزود: فعاليت ما باعث شد تا من و ديگر دوستانم را دستگير كنند و به شهرباني آن زمان منتقل كنند كه در نهايت با وساطت يكي از دبيران مدرسه‌مان از آنجا نجات پيدا كرديم.

وي با اشاره به فعاليت و برگزاري حلقه‌هاي مذهبي در دوران دانشجويي خود، تصريح كرد: آن زمان در دانشگاه ملي كه هم اكنون دانشگاه شهيد بهشتي است مشغول به تحصيل بودم.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در دوران دانشجويي يكي از دانشجويان از كوه به دره‌اي پرتاب شد و متأسفانه بعد از اين اتفاق فوت كرد؛ اين حادثه در اذهان دانشجويان اينگونه جا افتاده بود كه ساواك اين كار را انجام داده است بنابراين مراسم بزرگداشتي براي او در دانشگاه برگزار كرديم و بنده در آن مراسم سخنراني كردم كه اين سخنراني باعث شد به عنوان شاخص و انگشت‌نما شوم.

وي ادامه داد: بعد از آن سخنراني، عده‌اي از دانشجويان كه خبرچين ساواك بودند ارتباطشان را با من بيشتر كردند تا اطلاعات بيشتري دريافت كنند و اين در حالي بود كه اصلا متوجه نبودم كه تحت نظر ساواك هستم.

 

* نجات از دست مأموران ساواك با رساله امام (ره)

 

ابطحي اظهار داشت: يادم مي‌آيد در خرداد سال 57 تعدادي كتاب از شهيد مطهري و دكتر شريعتي را تهيه كرده بودم كه در آن اسامي نويسندگان با اسم مستعار چاپ شده بود و در همان زمان در چهارراه وفايي اصفهان هنگامي كه از اتومبيل پياده شدم مرا دستگير و وسايلم را بازرسي كردند.

وي ادامه داد: بعد از بازرسي ساواك، آنها رساله‌ را در كيفم پيدا كردند كه در اين رساله فتواي علما را در موضوعات مختلف درج كرده بودند و اسم امام خميني (ره) با نام مستعار "خ " يا "موسوي " درج شده بود؛ آن زمان با دلايلي مانند اينكه دانشجوي رشته حقوق هستم و بايد فتواي مختلف را براي تحقيق جمع‌آوري كنم، از دست مأموران رهايي يافتم.

 

* شهادت پسر عمه و تشديد فعاليت مردم خميني شهر

 

ابطحي با اشاره با شهادت پسر عمه خود در جريان حادثه 17شهريور سال 57 در ميدان شهدا افزود: با شهادت سيدرسول ميرشفيعي فعاليت ما تشديد شد و ما در خميني شهر در هواي سرد، شب‌ها به نگهباني مشغول بوديم.

نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: روز عاشورا مردم خميني شهر همت كردند و مجسمه شاه را به پايين انداختند، كه من در آن زمان در مسجد ملاحيدر سخنراني كردم و گفتم، اين كار نشان دهنده پيروزي ما نيست بلكه اين آغاز درگيري است و بايد ما جوانان تا آخر اين فعاليت بايستيم.

وي ادامه داد: 11محرم دستور حكومت نظامي در خميني شهر اعلام شد و گفته شد كه هر شخصي در خيابان بيايد، كشته مي‌شود كه در آن روز 11 نفر در خميني شهر به شهادت رسيدند.

 

* تهيه تلويزيون سياه و سفيد براي ديدن لحظه ورود امام (ره)

 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خاطرات خود در 22 بهمن سال 57 اظهار داشت: در 22 بهمن تلويزيون نداشتيم، بنابراين به كمك دوستان تلويزيون 17اينچ سياه سفيدي را از شاهين شهر آورديم و لحظه ورود امام خميني(ره) را ديديم.

وي گفت: در آن زمان خودمان را به تهران رسانديم تا در وقايع بعد از 22 بهمن كه راجع به مسائل دانشگاه‌ها و مسائل مربوط به حفاظت، فعاليت داشته باشيم.

* ساواك پول گلوله‌هايي كه موجب شهادت "سيدمحمود ابطحي " شده بود را گرفت

ابطحي مهمترين عامل در اتحاد جوانان در دوران پيروزي انقلاب اسلامي را سخنان و نفس مسيحايي امام خميني (ره) دانست و افزود: امام با زبان فطرت انسان‌ها با مردم سخن مي‌گفت كه اين عامل مهمي براي اتحاد جوانان بود.

وي ادامه داد: از طرفي ديگر ظلم‌هاي رژيم شاهنشاهي به اوج خود رسيده بود، براي نمونه در 11محرم شهيد ناصر يحي‌زاده كه 14سال بيشتر نداشت به همراه برادر كوچك خود براي بردن نفت به خانه مادر بزرگشان از منزل بيرون آمده بودند كه ماموران ساواك آنها را به اتهام آتش سوزي و آشوب دستگير كردند و برادر بزرگ‌تر را به شهادت رساندند.

ابطحي گفت: فاجعه به حدي بود كه وقتي مأموران حكومتي سيدمحمود‌ابطحي را در عيد غدير با 8 گلوله به شهادت رساندند، قبل از دفن آن شهيد، از خانواده‌ او خواسته بودند تا پول گلوله‌ها را پرداخت كنند و بعد اجازه دفن او را صادر كردند.

* دنياطلبي برخي از افراد انقلابي يكي از عوامل عدم انتقال درست آرمان‌هاي انقلاب به نسل سوم است

نماينده مردم خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وظيفه هم‌نسلان خود در انتقال پيام و آرمان‌هاي انقلاب به نسل سوم، اظهار داشت: متأسفانه ما نتوانستيم آن طور كه بايد به وظيفه تاريخي خود در قبال انتقال ارزش‌ها به نسل سوم عمل كنيم.

ابطحي يكي از دلايل عدم انتقال ارزش‌ها به نسل سوم را ترور متفكران و مشغول كردن افراد انقلابي به كارهاي اجرايي، دانست و تصريح كرد: وقتي افراد انقلابي به كارهاي اجرايي مشغول شدند كمتر فرصت مي‌كنند تا با جوانان ارتباط داشته باشند.

وي ادامه داد: زماني كه فردي انقلابي در ميان مردم مي‌آمد، منافقين او را ترور مي‌كردند و زماني كه آن فرد به دلايلي كمتر در ميان مردم حضور پيدا مي‌كرد، بين عموم جامعه شايعه راه مي انداختند كه او از مردم فاصله گرفته است مانند شايعاتي كه در مورد شهيد بهشتي به راه انداخته بودند.

ابطحي، دنياطلبي و مادي‌گرايي برخي از افراد انقلابي را يكي از عوامل عدم انتقال درست آرمان‌هاي انقلاب به نسل سوم دانست و افزود: ما انتظار نداشتيم برخي از بزرگان انقلاب دنيا طلب شوند كه اين دنيا طلبي براي جوانان غيرقابل هضم است.

ابطحي با بيان اينكه اگر مي‌خواهيم جوانان به سمت مذهب و دين‌داري گرايش پيدا كنند بايد عدالت در جامعه نهادينه شود، با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتقال ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به نسل‌هاي آينده، اظهار داشت: رسانه‌هاي ما بايد دست در دست يكديگر دهند وبا يك هدف براي انتقال اين ارزش‌ها تلاش كنند و خبرهاي تخريبي را منتشر نكنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: ما بايد روح پرسشگري جوانان را زنده كنيم و با سخنان منطقي با جوانان جلسات پرسش‌ و پاسخ به صورت مداوم داشته باشيم.

ابطحي افزود: همانظور كه رهبر معظم انقلاب بر كرسي‌هاي آزاد انديش تأكيد دارند و خود ايشان با مشغله فراوان جلساتي را هر ساله با جوانان برگزار مي‌كنند، ديگر مسئولان نظام هم به تبعيت از رهبري، بايد از نزديك با جوانان جلسات پرسش و پاسخ را راه اندازي كنند.


گردنبند بسیار زیبا نقره به همراه آب زمزم و آیت الکرسی

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی